5 ΔΕΙΚΤΕΣ ΤΟΥ GOOGLE ANALYTICS ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ

Χρήσιμες συμβουλές για τις πληροφορίες που μας προσφέρει το Google Analytics.

Οι αναφορές του Google Analytics για τους ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων αποτελούν ένα αίνιγμα κάθε φορά που αυτές βρίσκονται μπροστά στο πάνελ τους. Στο παρακάτω άρθρο, θα προσπαθήσουμε να παρουσιάσουμε τους 5 σημαντικότερους δείκτες του Google Analytics, ώστε να αποκτήσουν όλοι μια στοιχειώδη εικόνα για την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας τους. Πριν ξεκινήσουμε την ανάλυση, θα πρέπει πρώτα να ορίσουμε τι ακριβώς είναι το Google Analytics.

Google Analytics είναι το βασικότερο εργαλείο μέτρησης της επισκεψιμότητας  των στοιχείων και των μετατροπών μιας ιστοσελίδας.

Όταν μία επιχείρηση συμμετάσχει σε ένα πρόγραμμα Digital Marketing, είναι προαπαιτούμενο το Google Analytics να είναι συνδεδεμένο με την ιστοσελίδα της.

 

ΔΕΙΚΤΗΣ 1: Audience / Traffic Data

Το Traffic Data είναι το πρώτο σημαντικό στοιχείο που λαμβάνουμε από το Google Analytics. Στο κομμάτι αυτό μας παρέχονται πληροφορίες για τα οργανικά και επι πληρωμή αποτελέσματα επισκεψιμότητας για το προφιλ των χρηστών μας, για το τι κάνουν μέσα στην ιστοσελίδα μας και για το πόσο χρόνο παραμένουν στην ιστοσελίδα.

Το Organic traffic είναι ο δείκτης που μας παρουσιάζει το πόσοι επισκέπτονται την ιστοσελίδα μας από τις μηχανές αναζήτησης. (Σε περίπτωση που η επιχείρηση σας συμμετάσχει σε ένα πρόγραμμα S.E.O, αποτελεί το στοιχείο στο οποίο θα πρέπει να δώσετε πολύ μεγάλη σημασία). Η μεγαλύτερη επισκεψιμότητα θα είναι λογικά από το Google, αλλά καλό θα ήταν να παρατηρήσετε και τι κερδίζετε από το Bing και το Yahoo.

Το Mobile Traffic είναι ο δείκτης που μας παρουσιάζει την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας από συσκευές smart phone ή tablets. Όπως όλοι γνωρίζουμε, ο αλγόριθμος της Google άλλαξε στις 21 Απριλίου τη συμπεριφορά του απέναντι στις μη mobile friendly ιστοσελίδες. Αυτό που πρέπει να κοιτάξετε είναι κατα πόσο αυτή η αλλαγή σας έχει επηρεάσει.

 

ΔΕΙΚΤΗΣ 2: Engagement Stats

Σίγουρα το να ενημερωθούμε για την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας είναι σημαντικό, αλλα εξίσου σημαντικό είναι να ερευνήσουμε το τι κάνουν αυτοί οι επισκέπτες στην ιστοσελίδα μας. Υπάρχει μια πληθώρα διαθέσιμων μετρήσεων στο Google Analytics, όπως είναι το Bounce Rate, το Average time on site και το average pages viewed per visit, τα οποία μας δείχνουν πόσο οι επισκέπτες συνδέονται με τη σελίδα μας.

Το Bounce Rate, μετράει το πόσοι επισκέπτες εγκαταλείπουν τη σελίδα μας. Αυτό συμβαίνει είτε γιατί δεν τους ενδιαφέρει το αντικείμενο μας και βρεθήκαν εκει καταλάθος, είτε γιατί δεν τους καλύψαμε, είτε γιατί δεν είναι αυτό που έψαχναν.

Το Average Time on Site μας παρέχει έναμέσο όρο χρόνου που οι χρήστες δαπανούν μέσα στην ιστοσελίδα μας. Όσο μεγαλύτερος είνια ο δείκτης αυτός, τόσο καλύτερα για τα αποτελέσματα μας. Είναι λοιπόν απαραίτητο να δημοσιεύουμε υλικό με σχετικό και ενδιαφέρον περιεχόμενο, ώστε να κάνουμε τους χρήστες να αλληλεπιδρούν με αυτό.

Το Average Page per Visit είναι ο δείκτης ο οποίος μας παρουσιάζει πόσες σελίδες κατα μέσο όρο βλέπει ο χρήστης που επισκέπτεται την ιστοσελίδα μας. Στόχος είναι οι επισκέπτες να βλέπουν όσες περισσότερες σελίδες γίνεται, ώστε να λαμβάνει όσες περισσότερες πληροφορίες για την επιχείρηση μας γίνεται.

 

undefined

 

ΔΕΙΚΤΗΣ 3: Acquisition

Ο δείκτης αυτός μας παρουσιάζει οτιδήποτε έχει σχέση με την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Μας δείχνει ποιά ενέργεια αποδίδει καλά και ποιά όχι. Είναι πιο συγκεκριμένες πληροφορίες που μας οδηγούν στο να κατανοήσουμε όλα εκείνα που χρειάζονται για να βελτιωθεί η εμπειρία του χρήστη μέσα στην ιστοσλίδα μας.

Είναι πολύ σημαντικός γιατί μας παρέχει πληροφορίες για το πως αποκτήθηκαν οι χρήστες αυτοί. Τα στατιστικά στοιχεία αυτά θα μας βοηθήσουν στο στήσιμο στης διαφημιστικής μας στρατηγικής και στην στόχευση του κοινού μας.

 

ΔΕΙΚΤΗΣ 4: Goals and Conversion Tracking

Ο απόλυτος στόχος μιας επιχείρησης, online και μη, είναι να συνδέσει με τους πελάτες της με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Το Google Analytics μας δίνει τη δυνατότητα να παρατηρήσουμε την πηγή επισκεψιμότητας του πελάτη μας πριν αυτός πραγματοποιήσει μια αγορά. Το Google Analytics μας παρέχει όλες αυτές τις πληροφορίες για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε το κοινό μας. Είναι απαραίτητο λοιπόν να συνδεθεί το conversion tracking με την ιστοσελίδα μας.

 

ΔΕΙΚΤΗΣ 5: User Flow

Το να μετατρέψουμε τους χρήστες σε πελάτες είναι ο κύριος στόχος μας, αλλά αν κατανοήσουμε καλύτερα τη διαδικασία πίσω από αυτή τη μετατροπή μπορεί να μας βοηθήσει να βελτιώσουμε αυτή τη διαδικασία. Το Google Analytics μας δίνει τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε όλη την πορεία του επισκέπτη από τη στιγμή που άνοιξε την ιστοσελίδα μας μέχρι το τέλος της αγοράς του. Το User Flow μας παρέχει πληροφορίες για το ποιες σελίδες επισκέφθηκε ο χρήστης και ποιές από αυτές τον οδηγήσανε στο να πραγματοποιήσει την αγορά του. Τα στοιχεία αυτά θα μας βοηθήσουν να βελτιώσουμε την εμπειρία του επισκέπτη, έτσι ώστε να οδηγηθεί πιο γρήγορα στο προϊόν που ψάχνει. Ο δείκτης αυτός, θα μας βοηθήσει να αναγνωρίσουμε τις αλλαγές που χρειάζονται οι εσωτερικές σελίδες της ιστοσελίδας μας.

Για περισσότερες πληροφορίες ή απορίες σχετικά με το Google Analytics, επικοινωνήστε μαζί μας.

By Antonis Xirouchakis | 6/24/2015 12:00:00 AM