5 ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΑΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΜΙΑ SOCIAL MEDIA ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ

Τα Social Media ήρθαν στο προσκήνιο πριν μερικά χρόνια και είναι από τα πλέον απαραίτητα εργαλεία στα χέρια κάθε επιχείρησης. Οι καταναλωτές συνηθίζουν να αγοράζουν από τα ηλεκτρονικά καταστήματα και να επικοινωνούν μέσω των κοινωνικών δικτύων με τα αγαπημένα τους brands. Για αυτό το λόγο, είναι απαραίτητος ο σχεδιασμός μιας στρατηγικής διαχείρισής τους, στοχεύοντας στην αύξηση πωλήσεων καθώς και την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης.

Πρέπει να αντιμετωπίζουμε τα social media σοβαρά και με στρατηγική.

Για να πραγματοποιηθεί αυτό, θα πρέπει να ορίσουμε συγκεκριμένους επιχειρηματικούς στόχους που έχουν να κάνουν είτε με την αύξηση των πωλήσεων, είτε με την αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand, ή με την εμπειρία των καταναλωτών με το brand! Τα Social Media δεν είναι απαραίτητα μια δαπανηρή διαδικασία, σε σχέση πάντα με το πόσο αποτελεσματική μπορεί να είναι. Γενικά, το internet προσφέρει διάφορους τρόπους ανάπτυξης μιας επιχείρησης, οι περισσότεροι από τους οποίους δεν χρησιμοποιούνται. Επίσης, είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε ότι μια στρατηγική που πριν από τρεις μήνες ήταν αποτελεσματική, σήμερα μπορεί να μην είναι.

Κάποιοι βασικοί δείκτες για να είναι μια  σταατηγική αποτελεσματική είναι οι εξής:

  • Consumption metrics (πόσοι άνθρωποι είδαν, διάβασαν, κατέβασαν ή άκουσαν μέρος του περιεχόμενου μας)
  • Sharing metrics (πόσοι άνθρωποι μοιράστηκαν ένα κομμάτι του περιεχόμενου μας και με ποιον τρόπο το πραγματοποίησαν)
  • Sales metrics (Πόσες πωλήσεις πραγματοποιήθηκαν από το συγκεκριμένο περιεχόμενο)

Αν τα πραγματοποιήσετε όλα αυτά, θα αρχίσετε να έχετε θετικά αποτελέσματα. Αν παρόλα αυτά συνεχίζετε να μην έχετε αποτέλεσμα, σας παραθέτουμε 5 λόγους για τους οποίους χρείαζεστε μια Social Media στρατηγική.

 

  1. Σε κατευθύνει

Παίρνεις χρόνο να σκεφτείς για τη Social Media στρατηγική σου ώστε να σχεδιάσεις τις διαφημιστικές σου καμπάνιες και να επιτύχεις τους στόχους σου.

Ένας εύκολος τρόπος για να θέσεις τους στόχους σου είναι τα SMART κριτήρια:

  • Specific– Να είσαι σίγουρος ότι το target group που στοχεύεις είναι συγκεκριμένο
  • Measurable– Να είσαι σίγουρος ότι μπορείς να μετρήσεις τα αποτελέσματα
  • Assignable – Να είσαι σίγουρος ότι μπορείς να είσαι συγκεκριμένος για το ποιός κάνει τι
  • Realistic – Να είσαι σίγουρος ότι οι στόχοι που θέτεις μπορούν να επιτευχθούν
  • Time-related – Να είσαι βέβαιος για το χρονικό διάστημα που χρειάζεται ώστε να επιτευχθούν τα επιθυμητά αποτελέσματα

 

  1. Σε βοηθάει στην αναγνώριση των πελατών σου

Ύστερα από κάποιους μήνες καλής διαχείρισης των Social Media, θα μπορείς να αναγνωρίσεις τα χαρακτηριστικά των πελατών σου, τι τους αρέσει, με τι ασχολούνται, τι αποφεύγουν και τι τους ενοχλεί. Όσο περισσότερο χρόνο δαπανάς για να διατηρείς και να διαχειρίζεσαι τη social media καμπάνια σου, τόσο πιο επιτυχημένη θα είναι αυτή. Είναι μια διαδικασία συνεχούς εξέλιξης και βελτίωσης. Σε λίγο καιρό θα ξέρεις ότι κάθε δημοσίευση θα πρέπει να ταιριάζει απόλυτα στο κοινό που απευθύνεται, να γίνεται συγκεκριμένη ώρα και με συγκεκριμένο τρόπο ώστε να κερδίζει τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα.

 

  1. Σε διατηρεί ανταγωνιστικό

Μπορεί να μην είσαι εξοικειωμένος με μια social media καμπάνια, αλλά πρέπει να γνωρίζεις ότι οι περισσότεροι ανταγωνιστές σου είναι. Επιπλέον, η αποχή σου από αυτήν, τους δίνει το χώρο και το χρόνο να κινούνται με όποιον τρόπο θέλουν. Αποφάσισε λοιπόν αν εσύ θα μείνεις πίσω ή θα διατηρηθείς ανταγωνιστικός.

 

  1. Σε αναβαθμίζει σε επίπεδο επικοινωνίας και εξυπηρέτησης πελατών

Τα social media αποτελούν το βασικότερο μέσο απόκτησης feedback για την επιχείρηση σου, σε πραγματικό χρόνο. Οι ακόλουθοι σου μπορούν να επικοινωνούν με άλλους, να επικοινωνούν με την επιχείρηση σου απευθείας, να θέτουν ερωτήματα, να λαμβάνουν προσφορές σου, να σχολιάζουν και να κριτικάρουν είτε θετικά είτε αρνητικά τις δημοσιεύσεις σου και να ανοίγουν διαλόγους με άλλους ακολούθους. Ακολούθηστε αυτή τη τάση και σιγά σιγά θα βελτιώσετε την εικόνα σας απέναντι στους πελάτες σας. Η θετική εικόνα, σημαίνει επαναλαμβανόμενες αγορές και θετικό word of mouth. Προσοχή όμως, τα πάντα εξαρτώνται από το μέγεθος του κοινού σας. Αν είναι μεγάλο ,ίσως να χρειάζεστε περισσότερο χρόνο για να το διαχειριστείτε (ως και full time εργασία).

 

  1. Σου κοστίζει ανάλογα με το αποτέλεσμα που θες να επιτύχεις

 

Ο τομέας του Social Media Marketing είναι άκρως cost effective, ειδικά στην περίπτωση σύγκρισής του με τις παραδοσιακές μεθόδους marketing. Στην πραγματικότητα υπάρχουν πολλές πλατφόρμες που προσφέρουν στους marketers αρκετές πληροφορίες ώστε να μειώσουν το κόστος της κάθε καμπάνιας. Το Facebook αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα διαφημιστικά κανάλια και προσφέρει στους marketers πολύ συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία για την στόχευση της καμπάνιας τους. Πλέον και το Twitter εγκατέστησε την εφαρμογή που σου παρέχει τα χαρακτηριστικά του κοινού σου.   Γίνεται λοιπόν σαφές, ότι δεν είναι και πολύ καλή ιδέα να μείνεις εκτός των Social Media.

Αν πάλι δεν μπορείτε να διαχειριστείτε την σελίδα της επιχείρησης σας, είτε γιατί δεν προλαβαίνετε, είτε γιατί δεν γνωρίζετε και έχετε ανασφάλεια για την επιτυχία της, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο sales@ideation.gr .

By Antonis Xirouchakis | 10/15/2015 12:00:00 AM